Jump to content
Nikola Vranic

Export EPG data: event ID

Recommended Posts

Nikola Vranic

Hello,

I manage to create manual channel list from TS files and to add EPG data from SI stream. Everything works fine and well displayed in EPG windows. 

But, for my analyses I need to export all EPG data and to get EPG event ID beside title, short/long description ... in xml.

Can somebody please help me with this? 

sir drake

Hi Nikola,

There is a way of how to get the wanted data.

it is unkown to me how you grab the data you get now from TS-file.
but if you have the DMS-Server too, you can give a try to

Recording Service (DMS) web API

http://en.DVBViewer.tv/wiki/Recording_Service_web_API#.2Fapi.2Fgetfavourites.html

there you will find "hopefully" your answer.

you can manage the requests as you need them

by channel
by .......

some examples to be used by a web-browser like Firefox

by channel   ( shpuld be extracted from result by requesting all data.  see next example below ) 

http://localhost:8089/api/epg.html?lvl=2&channel=<CHANNEL_ID>

all ( :shiftyninja: huge list of response )
http://localhost:8089/api/epg.html?lvl=2

rgds

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• thomas0815
      By thomas0815
      Hallo,

ich habe DVBViewer 6.0.4.0 installiert, aber ich erhalte nur sehr unvollständige EPG Daten, eigentlich immer nur von dem aktuell laufenden Sender, und selbst die nicht in der "timeline" oder "zur Zeit" Ansicht.

Wie gewünscht, anbei die Supporttool Datei...
      support.zip
    • DaVinci77
      By DaVinci77
      Hallo,

ich wollte fragen Auen ob es eine Möglichkeit gibt die Suchergebnisse bei der epg suche mit einer extra Farbe zu markieren wenn man diese schon in einem Verzeichnis hat.

ich habe mir in Kodi eine umfangreiche Film Sammlung aufgebaut, diese sind alle nach dem kodi Schema abgelegt. ordnername = Filmtitel mit Erscheinungsjahr. Nun geht in kodi alles wunderbar, doch wenn ich nach neuen Filmen zur Aufnahmen suche weiß ich nicht immer was ich schon habe  und was nicht. Ist es möglich über den Media Server 2.0 die Verzeichnisse einzubinden und die vorhanden Film im Suchergebnis extra markieren, dann sieht man gleich was schon da ist.

LG René 

• ret-law
      By ret-law
      Hallo zusammen,

nach 2 Jahren Abstinenz aufgrund baulicher Veränderungen / Signalverfügabarkeit bin ich jetzt wieder zum DVBViewer gekommen.
      Hier meine Konfiguration:

Ich nutze einen Kabel Deutschland (Vodafone) Anschluss mit einer neuerdings eigenen Fritzbox 6490. DIese kann die freien Programme bekanntlich über 4 Tuner streamen.
      DVBViewer und Media Service sind auf einem Laptop installiert.
      Einbinden der Fritzbox hat gut funktioniert. NAS Einrichten ebenfalls (wenn auch durch die Benutzerrechte etwas aufwändig). Die Hauptprogramme sind als Favoriten gekennzeichnet und für den DMS als EPG nur DVB EPG ausgewählt. (Keine Haken bei externer EPG oder MHW)

Wenn ich im DVBViewer einen Kanal auswähle, dann aktualisiert er ordnungsgemäß das EPG für den Sender.
      Lasse ich eine entsprechende Aufgabe im DMS laufen, sehe ich in der Oberfläche der Fritzbox, dass es die Sender einzeln einstellt - allerdings aktualisert er nicht das EPG. Nur wenn aus dem DVBViewer neue EPG Daten kommen, sehe ich die dann auch im DMS.

Was kann ich noch versuchen?

VG
      Mario

support.zip
    • looky
      By looky
      http://cssdynamics.bplaced.net
      Was heißt 'etc.'?
      Kann man vielleicht doch alles zeigen, was die gebührenfreien Channels der Astras an Text übermitteln, also nicht nur Titel und Mitwirkende, sondern auch den Inhalt?
      Im web findet sich nix, was die Sendungen mindestens ebenso rasch zugänglich macht.
      Bin neugierig auf weitere Ideen.
      Im Browser kann man sich auch den PC zugänglich machen.
    • leviscar
      By leviscar
      Hi All,
      I have used and currently still use Neutrino CL (CL=Channel List) plugin:
      http://www.DVBViewer.tv/forum/topic/42918-customized-programmliste-neutrinocl-plugin/

Surely many users have used and appreciated it.
      But I would report the same a brief description of this plug-in, in order 
      to highlight its great usefulness.  
      Neutrino CL is an add-on supported by many osd interfaces, with the following key features:

- It shows your channel list, organized in different sub-lists. 
      Each sub-list corresponds to a folder that you have previously defined in the channel editor.
      When the neutrino CL is displayed you can simply press left and rigth keys
      to switch between different sub-lists.
      Up and down keys are used to scroll, and enter to select the channel.

- EPG information are also showed in a very synthetic way. At the righ of each channel name
      you can immediately see which is the current program broadcasted on that channel.

I will had some plugin snapshots as next post. 

Unfortunately the plugin is not yet mantained by its creator, Pmneo.
      Last revision date is January 14, 2013.  
      But the good news is that the creator, kindly shared the source code for possible
      future development by other people. 

The most important current limitation (due to the fact that the plug-in has not been updated since almost 4 years)
      is that the IPTV channels are not fully supported: IPTV channels list are recognized and displayed,
      but the EPG information is not correctly managed and displayed for them.

I do not have any experience on DVBViewer plugin development, neither on Delphi language.
      But I have experience on other programming languages. 
      So I gave a look at the Plugin Delphi code looking for the possible reasons why IPTV EPG information
      is not correctly imported and displayed.
      The main plugin source code file seems to be 'UPlugin.pas'. 
      Another important source file is 'plgGlobals.pas' containg data and function definitions.
      Looking for the string 'tuner' I noticed that the 'TS stream' tuner type (used for the IPTV channels)
      is not supported.
      I also notice that the EPG information is extracted form the DVBViewer database using the channel 
      SID. This is another problem for the IPTV channel, because they have a dummy SID parameter,
      often set to 1 for all of them (it should be instead be univocal, as happens for DVB-T/S channels).

So it seems that in order to support EPG data for IPTV channel, two main  modification
      are needed:
      1)extend the recognized 'tuner' types, by adding the 'TS stream' category;
      2)don't use the SID as acces key to retrieve the EPG data, but another channel univocal parameter.  

Is there someone expert in plugin developing who could provide help 
      to upgrade this plugin?
      I think it could be very useful and appreciated to all the users who still are using this
      very nice and powerful plugin. 
      I do not see any other equivalent plugin with the same unique and very handy features...