Jump to content
mani tehrani

How does iptv virtual device work?

Recommended Posts

mani tehrani

hi

How does iptv virtual device work?

I do not know how to configure and use iptv virtual device and i cant finde any information in wiki and furom.

• Like 1

Tjod

It is only for DVB over IP.

You can use it If you have a IPTV provider who sends a TS stream with an IP port combination per channel. Usually you have to pay for it.

Add a IPTV device in the DVBViewer and use TransEdit for the channel scan (DVB IPTV playlists as transponder list)

http://www.DVBViewer.com/griga/TransEdit%20E/MainWindow.html#Title

• Like 1

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• DetlefM
      By DetlefM
      Hat jemand erfolgreich einen DVB-S2 USB Stick oder entsprechende Box mit Windows 10 / Mediaserver am Laufen?
      Gibt es eine Liste: Empfohlene Hardware?
      Will meinen Aufnahme Windows 10 PC mit einer neuen Schüssel verbinden-. 
    • Lars Andersen
      By Lars Andersen
      I'm still in the middle of setting up my IPTV system with kodi as frontend.
      Right now I'm testing several IPTV providers. Quite often I record two streams at a time. The providers seems to handle this in two ways. A) Either they give me two separate accounts or B ) allowing one account to have two streams running at the same time.
      I have at the moment not added any hardware devices and iptv streams are playing ok. But I don't get any warnings if i'm about to schedule a timer that violate the max two streams I'm allowed to use.  Or if I start a live streaming from the tvguide and the system all ready is recording two streams.
      I can see there is a hardware device "TS Stream device"  and "DVB IPTV network device". Do I need to setup any of those and how does this work with the A) and B ) senario?

• dj_guigui
      By dj_guigui
      Hi,

I have three TV Card and i'd like to choose wich one is the first, second and third used.

How can i do that ? I don't found any options to achieve that.

Thanks in advance.
      Best regards
      T.Guisolan
    • DVBViewer User
      By DVBViewer User
      Hallo,

bis vor einigen Tagen habe ich mit dem DVBViewer Pro an meinem Rechner im Wohnzimmer ferngesehen.
      Dann ging die SSD kaputt, es war nichts mehr zu retten, ich mußte den Rechner komplett neu aufsetzen, auch den DVBViewer neu installieren.

Jetzt läuft wieder alles, das Problem ist nur, daß der DVBViewer eine hohe CPU-Last erzeugt.
      Die CPU (es ist ein i3-7100) ist immer zu über 50% ausgelastet, meist sogar mehr, es gibt auch Ausschläge bis 100%.
      Der Rechner (ZBOX Nano CI327) wird sehr warm.
      Die GPU läuft fast konstant mit etwa 25%.

Das war vorher nicht so.

Die CPU wurde damals kaum belastet, sie lief konstant bei 3%-5%.
      der Rechner wurde handwarm.

Leider habe ich mir meine damaligen Einstellungen nicht gemerkt (Renderer, Hardwareunterstützung, ..., alles das, was hinter dem Punkt DirektX steckt.
      Kann mir bitte jemand die richtigen Einstellungen sagen/zeigen, die den DVBViewer optimal auslasten, und die CPU nicht so stark belasten?

Danke für jede Hilfe.
    • Skorp17
      By Skorp17
      Seit 2 Tagen wird bei Telekom-Entertain - Sendern kein Bild und kein Ton mehr angezeigt, außerdem ist nach Aufruf des DBViewers auch kein Webseitenaufruf mehr über die Browser (Edge. Firefox)  möglich. obwohl die Verbindung besteht und Fernsehen über den Media-Receiver funktioniert.
      Neu installiert wurde eine Update von GDATA Total Security auf die Version 25.0.5.2, m.E. tritt das Problem seit diesem Zeitpunkt auf.
  • Create New...