Jump to content

Cyberlink vs LAV für DVB-T(2)


munich2000

Recommended Posts

vor 1 Stunde schrieb gwr:

Hier funktioniert die Hardware-Dekodierung bei HEVC (DVB-T2 Aufnahme) zwar sowohl mit Cyberlink PDVD-18 als auch mit LAV 0.73.1 , allerdings hängt sich der LAV beim Vor- oder Zurückspringen in der Datei auf.Die HEVC-Hardwaredekodierung ist nicht zu gebrauchen. Keine Probleme mit Cyberlink.

 

Guter Hinweis! Ich hatte mich bislang nur auf die HEVC Live-Wiedergabe konzentriert. Beim Springen/Spulen hat der Cyberlink tatsächlich ein Plus zu verzeichnen.

 

Ergebnis hier unter Windows 10 mit der NVIDIA GT 1030 Grafikkarte nach Aufnahme einer halben Stunde Sportschau vom Ersten HD / DVB-T2: Mit dem LAV Decoder 0.73.1 zeigen sich beim Springen/Spulen in der Datei zwar ein Haufen Artefakte, aber es gibt keinen Absturz. Ich vermute, NVidia hat hardwaremäßig oder im Treiber ein besseres Handling von "schrägen" aus dem Zusammenhang gerissenen Videodaten als Intel.

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

I suspect that Powerdvd 18 video filter do a hardware detection of graphic card + cpu  + memory ressources before activating HEVC rendering and compare it with it's minimal requirements found here :

https://download.cyberlink.com/ftpdload/user_guide/powerdvd/PD.18/PowerDVD_ENU.pdf

begining from page 5 to page 11.

 

I will test this codec on a machine with I7 + GTX960 + HEVC UHD broadcast  next week and compare it with LAV and Lentoid.

 

 

Link to comment

Weiß jemand warum sich die Einstellungen im Cyberlinkdecoder nicht speichern lassen wollen? Außerdem hängt DVBViewer oder rlfm beim Ändern in den erweiterten Decodereinstellungen ein. Oder muß die ax Datei in ein bestimmtes Verzeichnis?

Edited by TeHaX
Link to comment

I suspect that Powerdvd 18 video filter do a hardware  detection of graphic card + cpu ressources + memory ressources before activating HEVC rendering and compare it with it's minimal requirements found here :

https://download.cyberlink.com/ftpdload/user_guide/powerdvd/PD.18/PowerDVD_ENU.pdf

begining from page 5 to page 11.

 

I will test this codec on a machine with I7 + GTX960 next week and compare it with LAV and

 

on 25/02/19

Here my tests:

First Live stream is From Hotbird , transponder 12539, channel sid 1101 Hotbird 4k.

This one is interressant, it has the highest datarate of the moment (30 Mbits) for UHD Hevc

On i7 + GTX 960 Machine, I have DVBViewer  6.1.4 + Latest Powerdvd + Latest LAV + Latest lentoid.

all dxva etc are setted correctly.

 

For this Channel, i got CPU 6 % and GPU between 40 and 50 %.

But i get little stuttering , i don't know if it comes from the fact i have UDP Inpput stream (no dvb card in this machine) , perhaps some cache to put in file(s) ???

Griga an idea ?

Same result for 2 other codecs.

 

So I have decided to move on Astra for transponder 10994, channel sid 2 UHD1 .

I put the result in pictures :

 

source.png.c1e22e22412d4203121c720a257b8bcc.pngCyberlink.png.836f9463a4cbe405b6ff7472d5554796.png

GTX960.thumb.png.e75dd82bddb2aad3a2235485888af3d9.png

Gpuz.png.bfe8c086921c8968f93189a3118fc837.pngDxvaChecker.png.6f52b73a967fb6eff07a373e2863960e.png

 

Results for LAV filter are exactly the same on this machine as Cyberlink.

For Lentoid video codec, same GPU ressource , but CPU rise to 45 %, this is normal for software codec.

Result for this stream is 100 % fluent for all 3 codecs

 

Etienne

 

 

Link to comment

Ich möchte mich mal für die Anregung mal wieder PDVD zu probieren bedanken. Danke auch für die Lösung, wie man da ran kommt. Das Ergebnis kann sich sehen lassen. Ich habe den 8K Türksattestsender mit dem LAV nicht zum Laufen bekommen. Einzig mit dem MPC-HC x64 und dem dort eingebauten LAV lies sich eine mit dem DVBViewer aufgenommene Datei des Senders abspielen.  Läuft jetzt live mit dem, DVBViewer und PDVD18. Richtig flüssig ist es zwar nicht, aber das will ich von dem NUC auch nicht verlangen - es geht aber jetzt.

 

 

rrbV6Gc.jpg

Edited by duddsig
Link to comment

Die Funktion des Cyberlink  Audiodekoders hängt scheinbar von der Anwesenheit einer .sim-Datei im Dekoderordner ab. Die von meinem AsusDVD (PDVD-10)

schaltet auch den von PDVD-18 frei. Macht sich gut als aac-Dekoder bei wackligen Internetstreams, nach dem Ende einer Unterbrechung gibt es schnell wieder Ton.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...