Jump to content
DetlefM

Media Server, Add a timer, response, Feature request

Recommended Posts

DetlefM

When I create a timer with

http://192.168.0.108:8089/api/timeradd.html?enable=1&ch=2359890582721931325&title=MyTestTime&dor=42875&start=1150&stop=1205

all works fine but I get no response from the server.

I think it will be fine to get an answer. A failure answer when something is wrong and maybe a timer record if all works fine.

Because when I want to store this timer id where ever it is not easily possible.

The only way I see at this moment is to create the timer with an UUID  title, request a timer list after the creation call, remember the timer id and make a third call to change the title to something useful. And 1 call is better then 3 calls.

And - not so important but helpful is to get api responses in json. Most of javascript and REST apis expecting the json format and somebody must convert it. And I prefer the server do it.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• bounguine
      By bounguine
      Hi!
      I have Media Server 2.1.0.4 installed, which acts too strange.

(1) When I start PC:
      - DVBViewer Media Server in Services is not running,
      - tray icon is grey,
      - TV is working on clients,
      - WEB UI is working.

(2) When Media Server crashes (happens every day!) and when I start it in Services:
      - DVBViewer Media Server in Services is running,
      - tray icon is blue,
      - TV is not working on clients,
      - WEB UI is not working.

The only thing I can do to restart Media Server is to restart PC to get case (1)

Why?

NB
      I exluded svcdebug.log, because there is not enough space for support.zip here.
      But it looks like 
      :
      support.zip
    • t5b6_de
      By t5b6_de
      Hallo zusammen, 

ich möchte für den DVBViewer und den Media Server plugins schreiben die  (im ersten Schritt Daten im TS-Datenstrom abgreifen, später dann auch manipulieren)

Gibt es irgendwo ein Projektbeispiel für Visual Studio in c++ oder c?

Ich konnte leider keines finden, oder war nicht in der Lage einen passenden Suchbegriff zu formulieren.

Grüße
      Thomas
    • nickneutrino
      By nickneutrino
      Always when  i play a transcodec 4K MKV H265 to WEBM stream from Dbviewer Media Web Server appear in the middle of screen a circle.

Anybody knows Is posible remove that circle and for what reason show this circle because the movie plays well? 
    • Lenin0815
      By Lenin0815
      Ich habe eine Frage zur Handhabung in einem Spezialfall:
      TELE5 sendet diese Woche zum 25. Jubiläum von Kalkofes Mattscheibe ein 25-Stunden Best-Off, dass ich gern aufzeichnen würde.
      Da die Sendung im EPG in 24 direkt nacheinander folgende Teile gestückelt ist, kann ich die einzeln Sendungen zur Aufnahme auswählen, erhalte dann aber möglicherweise unglücklich gestückelte Dateien, vielleicht sogar mit Lücken? Alternativ kann ich einen Timer manuell erstellen, was bei der Dauere (über mehrere Tage) vielleicht andere Probleme birgt und vielleicht zu einer riesigen, nicht handhabbaren Datei oder gar Abbruch führt.
      Welches Vorgehen würden Sie in diesem Fall empfehlen?
      Vielen Dank vorab!

PS: Speicherplatz ist natürlich ausreichend vorhanden.

• Create New...