Jump to content
blackbooks

DVBViewer and USB Nebula Digitv with Win 7 64 bit

Recommended Posts

blackbooks

Dear DVBViewer,

The original Nebula software is erratic and unusable with Win 7 64 bit, so I would like to ask if you would consider supporting this USB DVB-T Device.

The WDM driver allows Win 7 to recognise the hardware.

No BDA driver for Win 7 64 bit was ever made. You may be aware of this.

Thank you for any kind feedback.

Kind Regards,

blackbooks

Edited by blackbooks

Tjod

There will be no support for non BDA driver cards.

(Historicity there is support for old B2C2 based cards (SkyStar 2 etc.) with WDM driver. But this support was added before the BDA driver support)

blackbooks

Ok fair enough.

SimonP

I still have the original Nebula Digitv PCI card but it's no use at all any more with an x64 system, which is a shame as it was a good card in its day.

This thread is quite old. Please consider starting a new thread rather than reviving this one.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• XM9L
      By XM9L
      Hi, habe mehre verschiedene PC's, mit unterschiedlichen Betriebssystemen. Wie viele Lizenzen erwerbe ich mit dem DVBViewer Pro?
      Danke 

• 7622juergen
      By 7622juergen
      Seit ca. 10 Jahren, noch zu XP-Zeiten (32-bit), verwende ich die TechniSat CableStar HD2 am PC zum TV-Empfang über Kabel-Anschluß. Ca. vor 5 Jahren Umstellung auf WIN7-64 auch ohne Probleme.
      Vor ca. 1 Jahr PC-Aufrüstung auf: ASUS Z170-P-Mainboard mit Windows 10-64, Intel i5-6600 usw.! Die Neuinstallation von "DVBViewer Pro" gelingt mir nicht mehr. Im Geräte-Manager wird unter 'Andere Geräte' der 'Multimediacontroller' mit Warndreieck angeführt. Die TV-Karte wir im Geräte-Manager nicht angezeigt! Die Treiber von der Technisat-CD "CableStar HD2 v1.3" werden nicht gefunden/angenommen.
      Gibt es Jemanden der mir weiterhelfen kann???
    • lionel75
      By lionel75
      Hi
      I try my old  pctv 340e usb key with windows 10 .( some usb connector don't work so find a good one among 6 connectors :  rear ok)
      Using  pctv gui osoftware i can scan radio and video using analogiq , dvt  T  ( with no audio since many audio codec are available after pay ( ac3) . I try the compatibility executable file from DVBViewer and the message is 
      DuBcom BDA digital Tuner dev1 path0 Unknow DVB T .

Why so much pctv ( older pinnacle usb key here)  are supported but not this one ?
      Since  driver and software gui from pinnacle work  ...why dbviewer don't use dll /driver/tool /executbale  from  pinnacle to access t othe hardware stream ?

Does this old device ll be supported  ?

Regard's
    • michg
      By michg
      Hallo Forum,

Ich habe DVBViewer Pro mit DVBViewer Recording Services auf einem Windows 10 64 Bit System erfolgreich am Laufen.
      Ebenfalls mit dem Rechner verbunden ist eine Microsoft MCE Remote Fernbedienung mit zugehörigem Remote Empfänger über USB.
      ​Genutzt habe ich die Fernbedienung unter Windows 8.1. im Media Center.
      In Windows 10 wird die Fernbedienung in sofern erkannt, dass ich die Lautstärke verändern und den Rechner in den Sleep Mode versetzen kann.
      Gibt es eine einfache Anleitung, was zu tun ist, um mit der Fernbedienung auch den DVBViewer zu steuern?

Die Wiki Hinweise unter dem Abschnitt MCE Remote Plugin http://de.DVBViewer.tv/wiki/Fernbedienung_(Plugins) sind alle schon etwas älter und haben mir nicht weitergeholfen.

Bin für jede Unterstützung dankbar.

Schöne Grüße
      Michael
    • Mischtel
      By Mischtel
      Nachdem ich von Windows 8.1 von 32Bit auf die 64Bit Version geändert habe läuft DVBViewer nicht mehr. Beim Start kommt die Fehlermeldung "User data Error 240: Please use keyTool.exe to enter the correct data"
      Ich habe das Programm komplett deinstalliert, das Setup-Programm mit den richtigen Daten neu runtergeladen und neu installiert. Leider ohne Erfolg. Die Fehlermeldung kommt weiterhin. Hat jemand eine Idee was ich noch machen kann?
  • Create New...