Jump to content
okidokios

4K Videos and Channels DLNA

Recommended Posts

okidokios

Hello

First of all I love the recording service, I like to stream videos and channels to my 4K LG tv by dlna but I have some problems with the 4k channels and videos, when I try to tune a 4k hevc channel it won't stream and the tv saids skip to another file, same happen to 4k videos I have on my pc they are 4k hevc with dts and ac3 codecs, is there any way to stream those by dlna with recording service do I need to change something in settings or can you give support for it?

Thanks in advance.

Derrick

..can you watch the 4k channels directly with your tv? With my 4k-Samsung live and streaming of HEVC works ok.

okidokios

..can you watch the 4k channels directly with your tv? With my 4k-Samsung live and streaming of HEVC works ok.

I can't, When I choice one of the 4k channels it starts loading but never display audio or video, when I try another I got an error that saids "can't reproduce the file skip to the next one", and when I tried to stream the 4k files I made a folder for them and the recording service on my tv show me the folder but no files on it, if I transfer the videos to a usb and connect it to my 4k tv the videos play fine, same if I record the 4k channels and save the files to the usb, they play very well.

Derrick

What kind of 4k recordings? Could you post an analysis by MediaInfo and a support.zip please.

DenW

Have you tried ArkMC, just download this application and make it a remote controller to stream videos.

• Similar Content

• nickneutrino
      By nickneutrino
      Always when  i play a transcodec 4K MKV H265 to WEBM stream from Dbviewer Media Web Server appear in the middle of screen a circle.

Anybody knows Is posible remove that circle and for what reason show this circle because the movie plays well? 
    • bph
      By bph
      Hi,

I did not use DVBViewer for a while... but i am back, my setup works I have a Terratec Cinergy S2 PCI HD receiver, working on windows 10 (most new updates)
      I do not use edge, but firefox. (versions 64 &64bit)
      I used to open a (recorded) stream from the mediaserver localhost browser pressing the play button on the description, either in the whole recordings overview or the separate recording.
      That would open up a open with popup, that I found i can now only get when in the stream config , by pressing start direct stream.
      If I open the file(s) directly from my harddisk they play in DVBViewer. But if i try to open the master.m3u8 file from the temp folder which i believe is created when pressing the play button, i get nothing playing in DVBViewer, and when i open the url i find in it in localhost like this: http://localhost:8089/stream.m3u8?preset=2&streamid={0B0D3BA1-8C92-4B7D-939A-8490B33852AD} i get a 404 not found, maybe that is not how to test it, but i tried.
      I do see that in the edge browser, when pressing the play button, it plays the file in the edge browser.

Some examples attached as screenshots.
      There has been an itunes messing with the m3u and m3u8 files but i reset them to open with DVBViewer, i believe i found windows 10 cannot have none program associated with these files anymore, which i hoped to be able to get the "open ....m3u(8) " . But i am not sure if that would solve it either.
      If you have an idea  how to get the play button working again from firefox, so that I can open it directly to DVBViewer and play it there again, as i was used to, I would appreciate it very much,

Bernhard

support.zip

master-1.m3u8
    • sir drake
      By sir drake
      Hallo Griga,
      ich möchte ein meinem Programm neben dem CHANNEL-NAME auch die Quelle( SAT/Internet...HLS Deutsch....)  einer Aufnahme anzeigen.
      In einem TIMER-RECORD habe kann ich hierfür den Node  <CHANNEL ID> zerlegen und benutzen.
      In einem RECORDING-RECORD habe ich nur den Node >CHANNEL>xxxx</CHANNEL>
      Das reicht leider für meine Zwecke nicht aus.

<recording id="98" charset="255" start="20181021195500" duration="001000">
      <channel>Das Erste</channel>
      <channel ID>1234567890</channel ID>
      <file>
      d:\_aufnahmen\2018-10-21_19-59-23_das erste_tagesschau.ts
      </file>
      <title>Tagesschau</title>
      <image>2706243175_SM.jpg</image>
      </recording>

Vielleicht kannst du diesen Node optional beim Aufruf hinzufügen:

....://localhost:8089/api/recordings.html?utf8=1&amp;images=1;channel_id=1

vg & Dank 
      Sir Drake
    • Henner64
      By Henner64
      Seit kurzen habe ich einen Triax Tss-400 MKII SatIP-Server installiert. DVBViewer und VLC funktionieren über das SatIP-Protokoll bestens. Der SatIP-Server bietet auch den Zugriff über UPnP, hierzu müssen Senderlisten importiert werden. Importierte Radiosender bekomme ich nicht ans laufen. Hier ein Beispiel:
          <channel number="56">
              <tuneType>DVB-S2</tuneType>
              <modulation>QPSK</modulation>
              <visible>true</visible>
              <type>radio</type>
              <name>NDR 2</name>
              <freq>12266</freq>
              <pol>h</pol>
              <sr>27500</sr>
              <src>1</src>
              <pids>0,600,0,601,602</pids>

Die Pids müssten eigentlich passen. Woran kann's liegen?
    • marcello64
      By marcello64
      Hallo,

es gibt zwar schon einen artverwandten Thread, aber ich beschreibe mein Problem mit 4k noch einmal genauer.
      Ich habe testweise mal versucht 4k von gewissen Sendern auf 42°E (10980v, 12.500, DVB-S2/8PSK, HEVC) oder 30°W (11262h, DVB-S2/8PSK, HEVC) oder NASA UHD 13°E (11373h, DVB-S2/8PSK, HEVC) oder eben diesen TravelXP zu empfangen. Fehlerfrei klappt das mit diversen Einstellungen nie. Es gibt immer unterschiedlichste Formen von Aussetzern, Artefakten oder sonstigen Bild- und Tonfehlern. Die Signale sind jeweils gut >15 dB und mit diversen Standalone-Receivern funktioniert eine fehlerfreie Wiedergabe. Die Hardware ist auch sehr robust; Win 7 Prof. 64 bit, ASUS X99-WS-Board, CPU Intel Xeon E5-1650 v4 3600 MHz, 32 GB DDR4, GPU GTX 980 etc.

Benutzt als Codec habe ich ausschließlich den neuesten LAV mit diversen Einstellungen (mit und ohne Hardware Acceleration, mit und ohne DXVA Processing, verschiedene Video-Renderer) - alles keine Änderung. Als Sat-Karten habe ich die TBS 6903 und TBS 6983 verwendet, jeweils mit der neuesten 6.1.1 Pro-Version. Der DVB Source Filter ist die Version 3.9.6.0.
      Ich habe mal zur Veranschaulichung ein Video-Schnipsel hochgeladen, außerdem habe ich gestern hier schon ein bisschen gelesen. In der DVBSource.ini habe ich auch HEVCBufferSize=2048 eingefügt … alles ohne jegliche Wirkung.

Ich befürchte, es ist in erster Linie ein TBS-Hardware- oder Treiberproblem. Griga bitte übernehmen 😉 oder wer ähnliche Karten in Betrieb hat. Zumindest um programmtypische Softwareprobleme auszuschließen. Dann kann man das ja mal so an TBS weitergeben.

Ein anderer Codec als der LAV wäre noch eine Möglichkeit ... gibt es da Empfehlungen, auch wenn sie nicht Freeware sind? Ich habe von einem "Strongene_Lentoid_HEVC_Decoder" gelesen. Auf der Homepage wird dieser aus dem Jahre 2015 angeboten - sollte das der Richtige sein? Ich lese da nur etwas von 1080p.

Vielleicht hakt es auch an Windows 7....

Download 150 MB TS-File mit Fehlern

• Create New...