Jump to content
Martijn

TechnoTrend TT3200 budget (DVB-S2 - PCI card) does not find all channels

Recommended Posts

Martijn

Hello,

Having trouble that my TT3200 PCI card can not find all channels.

This transponder has no channels:

23.5°E Astra 3B 12187.50 H 225 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3 M7 Group, 59.2 Mbps  3 3225

Other Astra3B transponders find channels without problems.

Thanks for your reply

Griga

The transponder parameters shown above are correct. Which Software are you using? DVBViewer?

Martijn

Yes, DVBViewer Pro

I used the included astra 3 transponder file (Astra 3B.ini), but none of the channels are found on this trasponder. Also manualy scanning with transedit does not give any result.

Edited by Martijn

Martijn

Some extra info. On my setup maybe it helps.

Software: DVBViewer Pro 6.0.3

Card: TechnoTrend TT 3200 DVB-S2 Pci

Setup 4x Sats with simple Diseq ABCD switch

LNB A: Astra 2 28.2E

LNB B: Astra 3 23.5E

LNB C: Astra 1 19.2E

LNB D: Hotbird 13E

I've setup DVBViewer opt a / b etc. and correct SAT is used when searching.

I've tried both TT-budget BDA-Treiber 5.0.1.8 (16.01.09)
(Windows XP/Vista/WIN 7/WIN 8/WIN 10 32bit und 64bit

and

TT-budget BDA-Treiber 5.0.3.6 (05.06.2012)
Spezialversion nur für WIN 7 und WIN 8 Media Center

But both the same trouble.

Edited by Martijn

Derrick

Can you receive other  transponders on the horizontal high band from the M7 group at 23.5E (eg 11914H) ?

Martijn

Now you mention. Nope,  Actually that transponder has the same behaviour. It is not find channels as well.

Derrick

Check dish position and lnb skew

Martijn

Something in DVBViewer a setting maybe?

The same transponders are working fine in my set-top box. And all channels are working there.

I run a cable from my STB to my PCI card. (loop through) So it is the same LNB / Dish setup in the STB without problems.

Edited by Martijn

Derrick

Try without loop-through

Martijn

Without loop-through and directly in the pci card all channels are found.

My STB blocks signal on some transponders. :(

Derrick
vor 26 Minuten schrieb Martijn:

My STB blocks signal on some transponders. :(

..rather blocked by the lack of technical understanding of the owner ;)

Martijn

How to get it working with loop-through?

STB is not switched on offcourse during using TT3200 pci card , so it wont block the signal. Why only vertical transponders?

Derrick

tune your STB to the same IF-band as your wanted transponder.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• adynis
      By adynis
      Hi,
      I just started to use DVBViewer, and I tried to organize a little bit my preferred channels, and I got to one question:
      How to organize one channel to be in multiple categories / favorites folders / something else?

Example:
      I want a category named: "Romanian" and a category named "documentary". And If I have a channel which fits both categories, I would like to add it correspondingly.
      So ... Can I have one channel in more category directories, or favorite directories, or ... is there any field like "tags" where I could add some keywords which can, then, be found by searching and filtering only those channels which have my tag?

Thanks,
      Regards,
      Adrian
    • Martijn
      By Martijn
      Hallo,

Habe schon das problem das meine TT3200 PCI karte nicht alle kanalen finden kann.

Diese transponder hat keine kanalen :

23.5°E Astra 3B 12187.50 H 225 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3 M7 Group, 59.2 Mbps  3 3225
      Andere Astra3B transponder ohne problemen. Liegt das problem im Frequenzbereich?
      Tut mir leid für mein schlechtes Deutsch. Grüße aus Holland ;-)

• DWE
      By DWE
      Nachfolger für TechniSat DVB-PC TV Star PCI gesucht
      Seit Jahren (2009) nutze ich die interne SAT Karte zusammen mit DVBViewer Pro. Jetzt habe ich festgestellt, dass ich nur noch einige Sender problemlos empfangen kann und auch der Sendersuchlauf nicht funktioniert. Fehlerbeschreibung und Konfiguration siehe unten. Da elektronische Komponenten gelegentlich den ‚Geist aufgeben‘ habe ich nach Ersatz gesucht (diese Karte ist auch der Ersatz für eine defekte Vorgänger-Karte von Technisat).
      Die neue Karte (ggf. auch ein externes USB-Gerät) muss folgende Bedingungen erfüllen: Unterstützt von Windows 10 und von DVBViewer Pro 5.6.4 und höher.
      Eine erste Internet Suche ergab nur TechnoTrend TT-budget S2-4100 oder TT-connect S2-4600 mit Windows 10 Support. Letztes Modell kommt in Frage, da der benötigte PCIe Slot ev. nicht genügend Abstand zur Grafikkarte hat. Die defekte Karte nutzt PCI.
      In der Tabelle der von DVBViewer unterstützten Geräte tauchen die beiden Modelle leider nicht explizit auf http://de.DVBViewer.tv/wiki/Unterst%C3%BCtzte_Hardware#
      Wer kann mir weiterhelfen?
      Hier die Fehlerbeschreibung: Ich habe die ersten 20 Sendern getestet. Die grün markierten sind gut zu empfangen. Bei den rot markierten schwankt die Signalstärke zwischen 15 und 70 % und das Bild friert ein. Ein Muster kann ich leider nicht erkennen.
      Da die Tabelle des Tests nich richtig dargestellt wurde habe ich sie all Anhang beigefügt.

Meine Konfiguration: Technisat Satelliten-Anlage mit sternförmiger Verkabelung mit insgesamt 8 Anschlüssen. Einer geht zu PC-Karte die anderen zu SAT-Receivern (meistens Kathrein) die alle einwandfreien Empfang haben.

Mit freundlichen Grüssen
      Dietmar Erwin